mandag 27. august 2012

Høsten er her

Ja i dag var det høstlig her vest, det har vært en vakker solfylt dag, men man kjenner det på draget i luften. Den friske litt crispe luften som bare høsten kan komme med. I morgen er det meldt kuling og store nedbørsmengder, noe som passer meg svært dårlig iom vi skal på utekonsert med min store helt Leonard Cohen. Akkurat nå sier værmeldingene at det skal klarne opp litt mot kvelden, så da får vi bare krysse fingre og håpe de har rett.
I kveld har jeg kost meg med eplebåter og nøtter stekt i kokosolje, med et lite dryss med kanel på toppen. En kopp te smakte godt til. 

 Jammen har jeg ikke funnet fram strikkepinnene, det skjer ikke særlig ofte, men når man har fått en ny liten nevø så fristet det å strikke litt til prinsen. Koselig med et strikketøy på hånden, levende lys og Jakten på kjærligheten en mørk høstkveld. Det er definitivt tid for høstkos i sofakroken.
Mmmm dette er veldig godt, akkurat for tiden er frukt det eneste søte jeg spiser. Jeg har ikke spist noe med sukker på 3 uker, bare sunn naturlig mat laget fra bunnen. Og vet dere hva, jeg har ikke savnet sjokoladen i det hele tatt. Jeg har til og med laget min egen majones og aioli, smaker mye bedre enn den man får på pose eller tube på butikken. 

En fortsatt god uke til dere. 

Klemmer fra Kari




10 kommentarer:

  1. Håpe veret held seg roleg når du skal på konsert.
    Cohen er fantastisk, kunne tenkt meg å vere der.
    Det ser godt ut det du har i skåla :)

    God mandagskveld til deg.

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilderKari...og så flink du er å strikke da!
    Heldige lille prinsen.

    ha en fin Blås-bort dag :)

    SvarSlett
  3. Føles litt som høst her også faktisk. Ganske kaldt morgen og kveld og vis man ikke er rett i sola på dagtid. Så flink du er til å strikke. Det er noe jeg gjerne skulle vært god på....

    SvarSlett
  4. Søte og sunne Kari;)
    Ikke verst og være begge deler:)
    Flnk å strikke er du og!
    Eplebåter og nøtter stekt i kokosolje høres nydelig ut!
    Nå som du er i det sunne hjørnet, må du ta turen til den nyåpnede Olivers & co rett oppenfor Mac Donalds i Bergen.
    Masse sundt, oppskrifter og inspirasjon.Der kommer hasselnøtthonningen fra:)

    Klem fra meg til deg!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Kom over den koselige bloggen din ved en tilfeldighet. Har kikket litt rundt her og du har mange flotte innlegg, likte spesielt godt reisebrevene dine:-) Legger meg til som følger. Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  6. Hei på deg Kari :))

    Såå kjekt du stakk innom ♥

    Mmm ,dette hørtes godt ut:)Du verden så flink du er å strikke.Nydelig mønster
    Ha en fin dag :))

    Klem Bente

    SvarSlett
  7. Hei Kari,
    ja da må vi treffes!
    Tror ikke jeg kommer i finalen da..
    mange fine. Tror foreldrene mine hadde
    blitt veldig glade om jeg kom til Norge
    en tur med Magnus.. Lenge siden sist.
    Håper alt er bra med deg! klem Hege

    SvarSlett
  8. Hei Kari og tuusen takk for hyggelig kommentar:)
    Sååå flink du er til å strikke - mønsteret var nydelig!
    Høres også veldig godt ut med eplebåter og kanel..
    Ha en fin fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. for en nydelig liten jakke! Nesten så jeg kunne tenkt meg en slik selv, hihi;)
    De eplebitene så himmelsk gode ut!

    Ha en fin helg!
    KLEM

    SvarSlett
  10. Mm! Ser kjempegodt ut :) All mat blir bedre når man lager fra bunnen av ja.
    Jakka ser supersøt ut og! God søndag :)

    SvarSlett